KITA AKAN BERASA SELAMAT KALAU BERCUTI DI NEGARA INI..Ingin Bercuti?Ini 10 Negara Paling Selamat Dan Aman Untuk Dikunjungi Pada Tahun 2017 ANDA tak kan PERCAYA NO 1 JATUH KEPADA negara INI..

loading...
Image result for peta dunia

Kedudukan ini diambil daripada Indeks Keamanan Global (GPI), yang disusun setiap tahun oleh Institut Ekonomi dan Keamanan dan adalah berdasarkan beberapa faktor,termasuk tahap keselamatan negara dan keselamatan dalam masyarakat, serta konflik dalam negeri dan antarabangsa , dan ketenteraan.
Faktor keamanan dan keselamatan membuatkan 10 negara ini menjadi tumpuan pelancong untuk mengunjungi negara negara ini.


10. Slovenia
Terletak di Eropah Timur, jarang-jarang berlaku ataupun sangat sedikit berlaku aktiviti keganasan dan konflik dalaman, mempunyai purata anggota polis yang lebih tinggi,menjadikannya berasa selamat.

Ia bersempadan dengan empat negara -  iaitu Itali, Croatia, Hungary dan Austria - semuanya mempunyai tahap keselamatan dan keamanan yang sangat tinggi. Austria khususnya negara yang tinggi tahap keselamatannya, dan bertindak sebagai penampan antara Slovenia dan Jerman, yang lebih banyak serangan keganasan pada tahun-tahun kebelakangan ini.


9. Jepun
Jepun merupakan kuasa ekonomi ketiga terbesar di dunia. Ramai akan mengingati Jepun sebagai sebuah negara yang memartabatkan budaya.

Dengan kadar pembunuhan dan jenayah yang sangat rendah , Jepun adalah negara paling selamat di Asia menurut GPI. Ancaman keganasan yang sangat rendah.

8. Kanada
Walaupun lebih besar daripada Amerika, Kanada berada di kedudukan lebih tinggi untuk keamanan dan keselamatan. Dengan jumlah ruang yang besar dan beberapa perlindungan yang ditawarkan oleh Canadian Rocky Mountains, ia tidak mungkin akan terperangkap dalam konflik.

7. Switzerland
Terkenal dengan neutral, Switzerland telah dipuji kerana kekurangan konflik dalaman atau luaran dalam GPI. Walaupun ia bersempadan dengan Jerman, Perancis dan Itali, yang berada di zon bahaya, Switzerland agak dilindungi oleh gunung-ganang. Ia berada di kedudukan yang rendah di dalam ancaman keganasan.


6. Republik Czech
Mempunyai jumlah jenayah ganas yang sangat rendah, Republik Czech boleh menjadi negara yang paling selamat. Berbanding jirannya Jerman, Republik Czech telah mengalami aktiviti pengganas sangat sedikit berbanding tahun lepas, dan Pejabat Luar Negeri telah menilai potensi ancaman keganasan yang sangat "rendah" - Kedudukan terendah.

5. Portugal
Hanya bersempadan dengan satu negara, Spain, dengan dikelilingi oleh lautan,Spain berkesan bertindak sebagai penampan. kadar jenayah adalah rendah dan, walaupun Pejabat Luar meramalkan ancaman keganasan sebagai "asas", tiada insiden besar telah berlaku pada tahun lepas dan tahun-tahun sebelumnya.

4. New Zealand
Terkenal dengan budaya orang asli Maori, New Zealand juga terkenal dengan usaha pemulihan biodiversiti alam semulajadi yang tinggi.

Bukan itu sahaja New Zealand adalah ahli Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB), Negara-Negara Komanwel, ANZUS, Pertubuhan Kerjasama Ekonomi dan Pembangunan, Forum Kepulauan
Pasifik dan Kerjasama Ekonomi Asia-Pasifik.

3. Austria
Negara ini berada di tangga ke-13 paling kaya di dunia.
Dengan pilihan raya aman dan sejarah yang agak aman. Walaupun bersempadan dengan tujuh negara, tiga daripada mereka - Slovenia, Republik Czech dan Switzerland - juga dalam 10 negara paling selamat. kadar jenayah adalah rendah.

2. Denmark
Denmark dianggap paling selamat untuk diduduki memandangkan masyarakatnya tidak mencampuri sebarang masalah yang melibatkan kekerasan, keganasan dan kekacauan.

Rata-rata masyarakatnya suka bertumpu kepada isu ekonomi.

1. Iceland
Ini adalah tahun ke 6 berturut-turut Iceland menduduki tempat teratas dalam indeks keselamatan. Ia mempunyai kadar pembunuhan dan keganasan yang rendah dan bilangan pesalah di dalam penjara juga sangat sedikit.sebagai pulau yang agak jauh, ia mampu untuk menghindari daripada pertikaian sempadan.
Iceland mengamalkan prinsip untuk menjauhkan diri dari sebarang konflik dunia.



Kongsikan Artikel Ini

loading...

0 Response to "KITA AKAN BERASA SELAMAT KALAU BERCUTI DI NEGARA INI..Ingin Bercuti?Ini 10 Negara Paling Selamat Dan Aman Untuk Dikunjungi Pada Tahun 2017 ANDA tak kan PERCAYA NO 1 JATUH KEPADA negara INI.."

Post a Comment

bukan setakat iklan, tapi TERBUKTI !!

facebook KLIK LIKE UNTUK TUTUP Button Close
#headlineatas { opacity:1.0; height:auto; width:auto; position:absolute; top:380px; left:85px; align:center; border-bottom:1px #005094 solid; border-bottom:0px blue solid; color:#333; padding:0px; z-index:1001; font-size:13px;}
facebook KLIK LIKE UNTUK TUTUP Button Close